
Jonglăm în fiecare zi între multiple aplicații, canale, grupuri și rețele sociale, precum LinkedIn, unde tu citești acum aceste rânduri.
Poate în minutele următoare îți vei muta atenția pe verificarea e-mailurilor, poate vei intra într-un meeting. Între calendare aglomerate și multiple responsabilități, devine un adevărat act de echilibristică să îți menții concentrarea pe parcursul zilei. Nu mai vorbim doar despre time management, ci vorbim despre gestionarea atenției.
Poate avem echipe care depind de noi pentru decizii. Poate avem proiecte multiple de acoperit. Poate acoperim noi responsabilități și avem nevoie și de o perioadă de acomodare sau de învățare.
Iată câteva lucruri pe care le poți face pentru a-ți menține concentrarea și claritatea în această goană cotidiană, care te obligă să-ți muți atenția de mai multe ori pe zi:
Rezervă-ți timp la începutul zilei pentru a planifica și la finalul zilei de lucru pentru a trage linie.
📝 Acest exercițiu îl poți face la fel de bine și la începutul săptămânii de lucru (lunea) pentru zilele care urmează și la final (vinerea) pentru a-ți organiza gândurile, pentru a-ți identifica prioritățile și pentru a fi mai organizat/ă, dar și pentru a te bucura de mai multă liniște.
Când simți că toate responsabilitățile se aglomerează în mintea ta și te apasă, așterne-le pe hârtie.
Poți considera că faci un fel de „download”, care este benefic pentru diminuarea anxietății legate de programul aglomerat și volumul de sarcini. Acest lucru poate funcționa și cu gândurile parazitare care nu îți dau pace: ia un cronometru (pentru impresie artistică 😊, poți folosi și o clepsidră ⏳). Setează un timp dorit – un minut, două, cinci – în care să-i dai voie minții tale să ruleze toate aceste gânduri și griji și pune-le pe hârtie. Este foarte posibil să constați că ai mai multă claritate după. Este un exercițiu pe care îl poți repeta de câte ori simți nevoia.
Folosește aplicații pentru gestionarea timpului.
Există multiple opțiuni pe piață – multe cu variante gratuite – care îți pot deveni repede prieteni de nădejde pentru o mai bună organizare a vieții în ansamblu, nu doar profesionale. Un lucru foarte valoros care poate reieși din folosirea acestor aplicații este o perspectivă detaliată a felului în care îți petreci timpul.
Poți observa concret la ce activități poți renunța pentru a face loc celor pe care ți le dorești cu adevărat. Prea mult timp în call-uri și insuficient pentru deep work? Poate există o soluție – de exemplu, înregistrarea unora dintre întâlniri, pe care ulterior să le asculți în drumurile spre birou sau în timpul unor plimbări, pentru a absorbi informațiile fără presiune.
Folosește culori diferite în calendar pentru diferitele tipuri de întâlniri. 🎨
Sau color-coding. De exemplu, albastru pentru întâlniri 1:1, galben pentru cele cu clienții și verde pentru cele de echipă. Această reprezentare vizuală te poate ajuta să te lămurești dintr-o privire dacă trebuie să muți sau să amâni ceva. În același spirit, poți încerca să grupezi întâlnirile similare, astfel încât să faci un efort mai mic atunci când faci trecerea între diferite arii sau tipuri de întâlniri. De exemplu, toate întâlnirile 1-1 în aceeași zi.
Nu în ultimul rând, spune „nu” sau „nu, deocamdată” lucrurilor pentru care nu mai ai spațiu mental și nici în calendar.
Amintește-ți că, în lumea de azi, o abilitate cu adevărat valoroasă, care diferențiază un lider, este să știe când să spună „nu”, deoarece astfel se poate concentra pe priorități și pe lucruri care chiar aduc valoare și diferențiază business-ul. În măsura în care este posibil, bineînțeles.
💡 Dacă aplici deja unele dintre aceste metode, lasă-ne un comentariu pentru a-ți împărtăși perspectiva cu noi.
Iar dacă vrei să îți completezi setul de abordări care te ajută să îți gestionezi mai bine timpul, prioritățile și atenția, precum și să fii un manager mai bun pentru echipa ta, atunci te așteptăm la unul dintre cursurile noastre viitoare de First Time Manager & Time Management. Vom anunța în curând primele date disponibile, așa că rămâi aproape.
Până atunci, inspirație și claritate! ✨